در دنیای رسانه ها تغییرات به سرعت رخ می‌دهند؛ در چنین محیطی “ابتکار” و  “سرعت عمل” تعیین کننده بسیاری از پیروزی ها و شکست هاست و پیروزی قطعا از آن کسی است که تصمیمات دقیق را در سریع ترین زمان اتخاذ کند.

امروزه دنیای کلان داده ها دارای پتانسیل بالایی برای دستیابی به بینش های مدیریتی و تصمیم سازی برای مدیران کسب و کار هاست و ارزش های کشف نشده نهفته در داده ها نظر بسیاری از دانشمندان و پژوهشگران و همچنین مدیران اجرایی را به خود جلب کرده است. ماموریت ما در این بخش کمک به کسب و کارهاست تا به سرمایه های عظیم نهفته در داده های سازمان و یا کسب وکار خود دست یابید.

جستجو و جمع آوری داده

گام اول شناسایی و انتخاب منابع داده و سپس جستجو برای یافتن داده های مرتبط با مسئله است. این داده ها گاهی در پایگاه های داده خود سازمان ها و گاهی در بستر شبکه های اجتماعی هستند. داده ها پس از جمع آوری مرحله پیش پردازش را طی کرده و برای تحلیل آماده می شوند.

تحلیل داده ها

گام دوم زمان تحلیل داده هاست. در این مرحله تکنیک ها و ابزار های مختلفی متناسب با مسئله بکار گرفته میشوند تا بینش های نهفته در داده ها را نمایان کند. پس از انجام تحلیل ها نتیجه نهایی گزارش برای ارائه نهایی آماده سازی می‌شود که به معنی بصری سازی خروجی ها و قابل فهم کردن آنهاست.

کاربست تحلیل داده

گام سوم مرحله ای است که در آن نتایج تحلیل ها توسط ایده پردازان، کارشناسان سیاستگذاری و مدیران برای تصمیمات اتی نظیر تدوین استراتژی و … استفاده خواهد شد.

چالش های مدیران در تصمیم گیری های داده محور

  • مسئله شناسی بر اساس داده
  • تعیین شاخص های کلیدی عملکرد(KPI)
  • کیفیت داده ها
  • جمع آوری داده
  • روش و ابزار تحلیل داده ها
  • استخراج بینش های عملیاتی از داده ها

کاویژه اصلی ما در حوزه داده، ‌ساده ‌سازی ‌ فرآیند‌تصمیم‌گیری‌ با‌استفاده‌ازتحلیل های پیشرفته مبتنی بر داده برای‌مدیران ‌است تا بتوانند بهترین تصمیم را در سریع ترین زمان و کمترین هزینه بگیرند.

آلان مگ

سوشال لیسنینگ یا رصد فضای مجازی و نقش آن در شناسایی و جذب مشتری (بخش اول)‏

سوشال لیسنینگ یا رصد فضای مجازی به معنای بررسی مکالمات مشتریان در فضای مجازی است که شامل: ذکر مستقیم و...

جذب مشتری حداکثری با بهره‌گیری از سوشال لیسنینگ یا رصد فضای مجازی (بخش دوم)‏

در ادامه مطلب پیشین بلاگ که به مقوله رصد فضای مجازی اختصاص داشت، به سه بخش دیگر از فرآیند جذب...

تور مجازی (قسمت اول)

گسترش ارتباطات نوین و مدرن امروز، موجب گشته تا بسیاری از کسب‌وکارها فرصت بیشتری برای دیده شدن و تبلیغات سودمند...

کاربرد های تور مجازی

کاربرد تور مجازی برای صنعت توریست ؛ پیشرفت تکنولوژیکی، با بیم و هراس‌های مربوط به خود همراه است و در...

‏9 ویژگی اصلی در یک محتوای خوب و اثرگذار(قسمت اول)‏

ایجاد محتوای جذاب و تأثیرگذار می‌تواند برای هر تولیدکننده محتوایی کار دشواری باشد. این معضل وقتی بزرگ‌تر می‌شود که امکان...

‏9 ویژگی اصلی در یک محتوای خوب و اثرگذار(قسمت دوم)‏

نکته آموزشی هر محتوا باید در راستای اهداف کسب‌وکار شما در محتوا گنجانده شود. یعنی درحالی‌که محتوا در حال کار...