ماموریت سرزمین راهکار های رسانه ای آلان در حوزه های مشاوره و سیاستگذاری کمک به سازمان ها و کسب و کارها برای تدوین بهترین سیاست های رسانه ای در سریعترین زمان ممکن با تکیه بر بروز ترین چارچوب های علمی سیاست گذاری و تدوین استراتژی رسانه ای است.                                       

چالش های مدیران در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های رسانه ای مسائل گسترده ای را شامل میشود؛ مانند:

  • شناسایی دقیق مسائل و دامنه اثر آن ها
  • تعریف شاخص های کلیدی عملکرد(KPI) دربخش های رسانه ای
  • عدم شناخت کافی از رسانه های نوین و ابزار های آن
  • غلبه تفکر سنتی نسبت به رسانه در برخورد با مسائل جدید

شناسایی وضع موجود

گام اول اشراف بر وضعیت موجود رسانه ای در سازمان است. مواردی مانند تصویر چهره رسانه ای سازمان یا برند، برنامه های رسانه ای گذشته و ارزیابی آنها و … . در دپارتمان سیاستگذاری به کمک داده ها و اسناد موجود در سازمان، تحلیل رسانه ها و خروجی های داخلی سازمان(مانند صفحات رسانه های اجتماعی، سایت و …) و همچنین تحلیل محتوای شبکه های اجتماعی تلاش میکنیم تا شرایط موجود سازمان را هرچه بهتر شناسایی و توصیف کنیم.

شناسایی اهداف سازمان

گام دوم شناخت اهداف سازمان از طریق تعامل با مدیران و مطالعه اسناد بالادستی است. در این گام در پی یافتن این هستیم که سازمان به کجا می خواهد برود و هدف غایی آن چیست.

تدوین راهبرد ها و برنامه ریزی

گام سوم برنامه ریزی و تدارک راهبرد ها برای رسیدن به اهداف رسانه ای سازمان است. در این مرحله اقدامات مشخص و مکانیسم های اجرا و ارزیابی آن ها طراحی می‌شود.

آلان مگ

سوشال لیسنینگ یا رصد فضای مجازی و نقش آن در شناسایی و جذب مشتری (بخش اول)‏

سوشال لیسنینگ یا رصد فضای مجازی به معنای بررسی مکالمات مشتریان در فضای مجازی است که شامل: ذکر مستقیم و...

جذب مشتری حداکثری با بهره‌گیری از سوشال لیسنینگ یا رصد فضای مجازی (بخش دوم)‏

در ادامه مطلب پیشین بلاگ که به مقوله رصد فضای مجازی اختصاص داشت، به سه بخش دیگر از فرآیند جذب...

تور مجازی (قسمت اول)

گسترش ارتباطات نوین و مدرن امروز، موجب گشته تا بسیاری از کسب‌وکارها فرصت بیشتری برای دیده شدن و تبلیغات سودمند...

کاربرد های تور مجازی

کاربرد تور مجازی برای صنعت توریست ؛ پیشرفت تکنولوژیکی، با بیم و هراس‌های مربوط به خود همراه است و در...

‏9 ویژگی اصلی در یک محتوای خوب و اثرگذار(قسمت اول)‏

ایجاد محتوای جذاب و تأثیرگذار می‌تواند برای هر تولیدکننده محتوایی کار دشواری باشد. این معضل وقتی بزرگ‌تر می‌شود که امکان...

‏9 ویژگی اصلی در یک محتوای خوب و اثرگذار(قسمت دوم)‏

نکته آموزشی هر محتوا باید در راستای اهداف کسب‌وکار شما در محتوا گنجانده شود. یعنی درحالی‌که محتوا در حال کار...